کسب و کار آنلاین

کسب و کار آنلاین

کسب و کار آنلاین

عبارت کسب و کار الکترونیکی یا کسب و کار آنلاین از نظر افراد مختلف معانی

متفاوتی دارد. از دیدگاه عده ای، کسب و کار اینترنتی صرفا به منزله داشتن

یک سایت اینترنتی و نشانی الکترونیکی است تا مشتری بتواند از این طریق

کالایی را سفارش دهد، از قیمت سهام مطلع شود و یا کالایی را رزرو کند. از

نظر عده ای دیگر، کسب و کار اینترنتی به معنی داشتن یک سایت اینترنتی است

که به مشتری امکان می دهد کالای مورد نظر را سفارش داده و مشخصات

کارت اعتباری خود را از طریق اینترنت بفرستد، حتی اگر انجام سفارشات

آنان مانند سفارشات تلفنی یا فاکسی بصورت دستی صورت گیرد. البته

دسته سومی نیز وجود دارند که تجارت اینترنتی را سفارش تضمین شده

کالا از طریق اینترنت، کنترل فوری کارت اعتباری و استفاده از سیستمهای

پشتیبان می دانند که اطلاعات آنها مرتبا به روز شده و نه تنها مشتری را

از آخرین قیمتهای بازار مطلغ می کنند، بلکه آنها را نسبت به وجود یا عدم

وجود کالای مورد نظر در انبار آگاه می سازند. نکته مهم در کسب و کار آنلاین

این است که چگونگی تجارت اینترنتی مناسب، به نوع فعالیت بازرگانی شما،

کالا و خدماتی که ارائه خواهید کرد، بودجه، بازار هدف شما، نحوه رقابت شما

و غیره و غیره بستگی دارد.

کسب و کار آنلاین

ذکر یک مثال

برای مثال، یک شرکت سازنده نرم افزار کامپیوتر که نرم افزارهای قابل بارگذاری

می فروشد (که نسخه بسته بندی شده فیزیکی ندارند) به تنهایی دارای موجودی

نمی باشد. بنابراین به پایگاه اطلاعاتی در مورد موجودی پشتیبان نیز در سیستم

تجاری اینترنتی خود نیاز نخواهد داشت. در واقع برای چنین شرکتی، یک سیستم

کسب و کار اینترنتی با توانایی پردازش پرداخت وجه کافی خواهد بود. اما اگر شما

مالک یک شرکت اینترنتی فروشنده کتاب هستید و قصد دارید سایتی نظیر آمازون

داشته باشید، به یک سیستم اینترنتی پیشرفته و جامع نیاز خواهید داشت تا با

کتابفروشی های اینترنتی سرتاسر دنیا به رقابت بپردازید. در غیر اینصورت مشتریان

بالفوه شما از سایت آمازون خرید خواهند کرد، چرا که سیستم های اینترنتی آن

مناسب بوده و استفاده از آن آسانتر است.

در ادامه تا جایی که بشه به ویژگیهای سایتهای تجاری، انواع گوناگون ویترینهای

اینترنتی در کسب و کار آنلاین، تحوه دریافت وجه و پرداخت بصورت آنلاین در

کسب و کار آنلاین و انتخاب الگوهای کسب و کار آنلاین مناسب برای مشاغل

اینترنتی گوناگون می پردازیم.

موفقیت در ارتباط با مشتری

“مشتری ارباب است.” این عبارت بخصوص در مورد کسب و کار آنلاین بسیار صادق

است. برای مثال اگر به همراه خرید آخر هفته خود برای خرید چند کتاب به عنوان کادو

به یک کتاب فروشی بروید، ممکن است چند ساعتی را بین قفسه های کتاب قدم بزنید

و پس از انتخاب چند کتاب به صندوق بروید و بهای آنها را بپردازید. اما اگر از صندوق دار

بپرسید که آیا کتاب فروشی خدمات بسته بندی و کادو کردن و ارسال را نیز انجام

می دهد یا خیر، پاسخ فروشنده به احتمال زیاد منفی خواهد بود.

با این وجود شما راضی خواهید بود و هدایای خریداری شده را به منزل برده و خود

بسته بندی کرده و به مکانهای مورد نظر خود ارسال خواهید کرد.

اما در صورت چنین خریدی از یک کتاب فروشی اینترنتی، انتظار خواهید داشت تا

هدایای شما بسته بندی شده و به محل مورد نظر شما ارسال شوند.

اینترنت دنیای کاملا متفاوتی است؛ همانطور کسب و کار آنلاین آن هم، انتظارات مشتری

بیشتر است. مشتری برای راحتی بیشتر از طریق اینترنت خرید می کند و انتظار دارد

که فروشنده اینترنتی تمام خواسته های او را برآورده کند.

وی از فروشنده اینترنتی انتظار دارد تا کالای دلخواه او را به گونه ای که می خواهد

در زمان دلخواه وی تحویل دهد. اگر شما نتوانید انتظارات مشتریان را برآورده کنید، آنها

فقط با یک کلیک می توانند از فروشنده دیگری خرید کنند. البته تمام ویژگیهای لازم برای

 یک سایت تجاری اینترنتی که کسب و کار آنلاین دارد، برای هر کسب و کاری قابل اجرا

نیست، ولی برای حضور فعال در عرصه رقابت اینترنتی می بایست هر آنچه را که مشتری

به دنبال آن است ارائه دهید.

کسب و کار آنلاین

انواع گوناگون ویترینهای اینترنتی

بسته به اهداف، محصولات، خدمات و بودجه خود، به ایجاد یک ویترین الکترونیکی

برای کسب و کار خود نیاز خواهید داشت. ویترین اینترنتی رابطی است که مشتری

هنگام خرید کالا در یک سایت اینترنتی مشاهده می کند. نیاز به ویترین اینترنتی با

توجه به سطح تجارت الکترونیکی شرکت شما متغیر است.

برای ایجاد یک ویترین اینترنتی جهت کسب و کار، چهار راه برای شما وجود دارد:

۱) استفاده از خدمات الگویی ویترین اینترنتی

۲) استفاده از الگوی ای اس پی (تامین کنندگان خدمات کاربری)

۳) خرید نرم افزار ایجاد ویترین اینترنتی

۴) برنامه نویس و ایجاد ویترین اینترنتی توسط خودتان

هر کدام از این روش ها دارای محاسن و معایبی هستند، اما نسبت به بودجه و

اهداف بازاریابی اینترنتی شما بعضی مناسب تر خواهند بود. بنابراین برای انتخاب

بهترین روش ایجادیک ویترین اینترنتی برای کار خود باید روشهای زیر را ارزیابی

کرده و مناسب ترین آنها را برای کسب و کار خود انتخاب کنید.

کسب و کار آنلاین

خدمات الگویی ویترین اینترنتی

این نوع ویترین اینترنتی خصوصا برای موسساتی با بودجه محدود و مهارتهای فنی

پایین تر مناسب می باشد.

صدها شرکت اینترنتی وجود دارند که خدمات الگویی ویترین اینترنتی را ارائه می دهند.

آنها به شرکت ها امکان می دهند که از الگویی ویترین اینترنتی الگویی مبتنی بر وب به

راحتی استفاده کنند؛ به این ترتیب که شرکت ها پس از ثبت نام در سایت می توانند

محصولات و خدمات خود را از طریق اینترنت ارائه دهند.

استفاده از الگوی ویترین اینترنتی بسیار آسان است؛ کافی است برای استفاده از

خدمات ثبت نام کنید و پس از پذیرفته شدن، اطلاعات لازم برای فهرست کردن محصولات

خود را وارد کنید. این خدمات معمولا توسط یک رابط مرورگر وب فراهم می شود که

به شما امکان می دهد تا با سرعت و آسانی فهرست محصولات خود را به روز کنید.

در بسیاری مواقع، ارائه دهندگان خدمات الگویی ویترین اینترنتی می توانند به

دریافت  وجوه از طریق اینترنت کمک کنند و یا شما را به یکی از شرکتهای مربوطه

برای کمک هدایت کنند.

این روش به افراد تازه کار کمک می کند تا روند کار را به سادگی انجام دهند.

همچنین حمایت خدمت دهندگان در این شرکتها به شما کمک می کند تا درک

روشن تری از جزئیات اداره یک کسب و کار اینترنتی داشته باشید.

برای استفاده از خدمات الگوی ویترین اینترنتی باید مبلغ کمی را به طور ماهانه بپردازید.

این مبلغ، بسته به ویژگی های خدمات الگوی ویترین اینترنتی، بین ۱۰ تا ۲۵۰

دلار متغییر است. این هزینه صرف نصب و نمایش روزانه ویترین مجازی شما می شود.

از آنجا که میزان ویترین اینترنتی شما همان خدمات دهنده (سرور) سایت است،

شما نیازی به پرداخت هزینه میزبانی نخواهید داشت.

کسب و کار آنلاین

مزایا و معایب ویترین اینترنتی

اگرچه الگوهای ویترین اینترنتی راه اندازی کسب و کار اینترنتی شما را بسیار

ساده تر می کنند، اما ممکن است برای برخی از فعالیت های تجاری مناسب نباشند.

زمانی که از خدمات الگویی ویترین اینترنتی استفاده می کنید، باید توجه داشته

باشید که ویترین شما شبیه به ویترین دیگر شرکتهایی خواهد بود که از همان

خدمات دهنده استفاده می کنند.

این مساله برای شرکت های کوچک با سهام بازار پایین قابل تحمل است، ولی

برای شرکت های دیگر این امر موجب کم توجهی به سایت آنها در اینترنت می شود.

خدمات الگویی ویترین اینترنتی اغلب میزان اختصاصی سازی را محدود می کند؛

چرا که این الگوها معمولا دارای طراحی استاندارد هستند که توانایی شما را در

اختصاصی کردن آنها جهت هماهنگی با دیگر بخشهای سایت خود محدود می کنند،

و بنابراین هنگامی که یک کاربر از مجموعه محصولات شما دیدن می کند، به

صفحه ای بر می خورد که ممکن است با ظاهر کلی سایت شما سازگار نباشد.

برای بسیاری از شرکت ها، این مسئله بی اهمیت است، ولی اگر یکی از اهداف

سایت شما، ارائه چهره ای منحصر به فرد است، این نقیصه به موفقیت شما لطمه خواهد زد.

کسب و کار آنلاین

الگوی ویترین اینترنتی ای اس پی

در کسب و کار آنلاین اس اس پی مخفف تامین کنندگان خدمات کاربردی

است که دارای نرم افزار ویترین اینترنتی می باشد و خود از یک سرور

تجارت الکترونیکی برخوردار است. ای اس پی ها نرم افزار و خدمات میزبانی

کسب و کار الکترونیکی را به مشتریانی که خواهان فروش محصولات و ارائه

خدمات در اینترنت هستند ارائه می دهند؛ یعنی نرم افزار میزبان روی سرور

اس پی بوده و شما به عنوان مشتری برای استفاده از این نرم افزار مبلغی

به ای اس پی می پردازید. این روش معمولا ارزانتر از خرید بسته نرم افزاری

ویترین اینترنتی است.

ویترین های ای اس پی می توانند با سایت اینترنتی شما ترکیب شوند. بخشی

از ویترین اینترنتی را که روی سرور اس پی میزبانی می شود می توان اختصاصی

کرد تا چهره سایت شما را دو چندان کرده و از سیستم هدایت مشترک استفاده کند.

این امر سطح حرفه ای کار را بالا می برد و هماهنگی میان تمام صفحات سایت شما

و روند خرید را حفظ می کند.

به هر مشتری یک نام کاربری و کلمه عبور برای مدیریت ساده تر حساب ها اختصاص

دهید. اطلاعات به میزبانی سرور اس پی می تواند در هر زمان اطلاح و تعدیل شود.

شما می توانید کالایی را به فهرست محصولات خود بیافزایید یا از آن بکاهید، طرح

آن را تغییر دهید و غیره.

این روش برای شرکتهایی مناسب است که خواهان داشتن یک سایت هستند

ولی تمایلی به پذیرش مسئولیت های ترکیب بندی و جنبه های فنی سیستم

کسب و کار الکترونیکی ندارند.

ترکیب بندی الگوی ای اس پی برای اشخاصی که دانش کمی در زمینه زیان

ایجاد فرا متن (ایچ تی ام ال) دارند، بسیار آسان است و در چارچوب زمانی

کوتاه قابل نصب و راه اندازی است.

کسب و کار آنلاین

بسته های نرم افزاری ویترین اینترنتی

بسته های نرم افزاری برای ایجاد ویترین اینترنتی در اشکال متنوعی وجود دارند

و شما را قادر می سازند تا ویترین اینترنتی خود را ایجاد کندی. این روش گرانتر از

استفاده از خدمات الگویی ویترین اینترنتی است، اما انعطاف بیشتری دارد. برای

استفاده از این روش، دانش فنی بیشتری در زمینه رایانه مورد نیاز است برای

ویترین الکترونیکی خود یک سرور اینترنتی بیابید که ویترین اینترنتی شما را میزبانی کند.

در این نوع کسب و کار آنلاین فایده استفاده از بسته نرم افزاری جهت ایجاد ویترین

اینترنتی این است که شما کنترل بیشتری روی طرح و نقشه ویترین خود دارید.

برخلاف خدمات الگویی ویترین اینترنتی، بسته های نرم افزاری، شما را قادر

خواهد ساخت تا ویترینی ایجاد کنید که با بخشهای دیگر سایت شما هماهنگی

داشته باشد. وجود هماهنگی ظاهری در تمام صفحات شما بسیار حائز اهمیت است.

بسته های نرم افزاری دارای مشخصه های پیشرفته تری نیز هستند که به

شما کمک می کنند کنترل داخلی و خاجی بهتری بر تحارت خود داشته باشید.

شرکت های اینترنتی بزرگ به دلیل وجود همین ویژگیها برای ایجاد و کسترش

ویترین اینترنتی خود از این نرم افزارها استفاده می کنند. از آنجا که شرکت های

بزرگتر با حجم بیشتری از فروش روبرو هستند، این ویژگیها برای آنها بسیار

سودمندند، زیرا این نرم افزارها توانایی کنترل بیشتری بر فعالیت های فروش

داشته و آن ها را قادر می سازد تا خدمات بهتری به مشتریان خود ارائه دهند.

نرم افزار ویترین اینترنتی در کسب و کار آنلاین معمولا بر روی همان خدمات دهنده

سایت شما نصب می شود.

این روند گاهی می تواند پیچیده تر باشد و استخدام فردی با دانش فنی کافی

برای نصب و نگهداری ویترین شما ضروری به نظر برسد.کسب و کار آنلاین

چگونه طراحی و توسعه ویترین اینترنتی

در کسب و کار آنلاین اگر دارای یک خط تولید وسیع، یک سیستم پیچیده با

قیمت های متفاوت برای مشتریان گوناگون، یا تخفیفهای مختلف به نسبت

میزان خرید هستید، و یا می خواهید با سیستمهای حسابداری، موجودی

و فروش خود ارتباط نزدیک داشته باشید، ممکن است تمایل به نظارت

مستقیم بر روند ایجاد ویترین خود داشته باشید. لازمه این کار داشتن

توانایی برنامه ریزی و دانش فنی دقیق است. اگر شما دارای امکانات

فنی لازم در شرکت خود نیستید، می توانید به شرکتی که امکانات

چنین برنامه ریزی را دارد مراجعه کنید و یا شخصی یا گروهی را برای

 ایجاد ویترین خود استخدام کنید.

اگر تصمیم دارید نرم افزار ویترین اینترنتی خود را وسعت دهید، باید

پیش از راه اندازی یک ویترین در فضای کامپیوتری از روند همه چیز مطمئن شوید.

تمامی جنبه های انواع گوناگون ویترین اینترنتی و روند فروش محصولات

می بایست چند بار امتحان شود تا اطمینان حاصل شود که عاری از هر گونه خطا

و نادرستی باشند.

زمانی که مطمعن شدید همه چیز درست و منظم کار می کند، باید به دنبال مکانی

برای میزبانی ویترین خود باشید.

این مکان می تواند در سرور شما یا سرور آی اس پی باشد. از این جهت، میزبانی

ویترین شما، فرآیند پرداخت و هزینه های کسب مجوز شرکت پردازشگر پرداخت،

جزء هزینه های بازگشت پذیر شما در کسب و کار آنلاین محسوب می شوند.

کسب و کار آنلاین

ویژگیهای ویترین اینترنتی

ویترین های اینترنتی ویژگی های متفاوتی دارند که بر حسب میزان پیشرفته

بودن ویترین انتخابی تغییر می کنند. معمولا یک نرم افزار درجه ۱ ویژگیهای

پیشرفته تری نسبت به ویترین اینترنتی الگویی دارد، اما ممکن است برخی

از این ویژگیها برای کسب و کار اینترنتی شما ضروری نباشد.

در زیر فهرست ویژگیهایی که شما باید هنگام انتخاب روش ایجاد ویترین

اینترنتی خود در نظر بگیرید، آورده شده است.

سبد خرید

سبد خرید الکترونیکی یکی از ویژگی های بسیار خوب برای سایت های

ارائه دهنده محصولات و خدمات چندگانه است. کارکرد سیستم سبد خرید

اینترنتی مانند یک سبد خرید واقعی است. شما می توانید به دلخواه اقلامی

را به سبد خرید خود اضافه کرده و به همان راحتی اقلامی را حذف کنید.

زمانی که مشتری اقلامی را اضافه و یا کم می کند، مجموع کالاهای انتخابی

او به طور پویایی به روز می شود. این ویژگی ممتاز را نباید هنگام انتخاب

نرم افزار ویترین اینترنتی نادیده گرفت.

اعلام خرید

این ویژگی نرم افزاری فروشنده را قادر می سازد تا از خریدی در سایت

اینترنتی از طریق پست الکترونیکی مطلع شود. در این روش یک نامه

الکترونیکی به فروشنده ارسال می شود که معمولا محصول خریداری

شده، نشانی یا تلفن تماس خریدار، و مشخصات کارت اعتباری وی را

نشان می دهد.

اگر از روش غیر اینترنتی (مانند تلفن) برای تایید خرید از طریق کارتهای

اعتباری استفاده می کنید، این ویژگی می تواند بسیار مفید باشد. شما

می توانید به راحتی پس از دریافت نامه الکترونیکی بر روی صفحه کامپیوتر

خود، برای دریافت شماره مجوز تماس بگیرید.

یکپارچه سازی مدیریت موجودی

این نرم افزار به شما امکان می دهد تا ویترین خود را با سیستم پشتیبان

خود ترکیب کنید.

سیستم های پشتیبان به سیستم های حسابداری داخلی شرکت، موجودی،

مدیریت، روابط عمومی، خدمات رسانی به مشتری و دیگر سیستمهای نرم افزاری

پشتیبان اتلاق می شود.

این ویژگی برای شرکت هایی که فروشنده محصولات چند گانه در اینترنت

هستند عالی است. در کسب و کار آنلاین با یکپارچه سازی سیستم پشتیبان

با ویترین می توانید میزان موجودی را کنترل و پی گیری کنید تا اولا از وجود

یا عدم وجود یک کالای خاص مطمئن شوید و ثانیا عدم موجودی را پیش از

خرید به مشتری اطلاع دهید. اطلاعات بیشتر درباره ترکیب ویترین با سیستم های

پشتیبان در قسمت دیگری از همین بخش ارائه خواهد شد.

پایگاه داده قابل جستجو

یکی از ضروریات شرکت های فروشنده محصولات متنوع در اینترنت، پایگاه

داده جستجو است که مشتری را قادر می سازد تا با مراجعه به سایت،

کالای مورد نظر خود را در فهرست کالاها جستجو کند. معمولا مشتریان

به هنگام بازدید از سایت شما می دانند که به دنبال چه هستند، و این ویژگی

آنان را قادر می سازد تا به جای جستجوی محصول مورد نظر در صفحات

مختلف، مستقیما سراغ واحد نگهداری کالا یا اس کی یو بروند. اس کی یو

چیزی شبیه به شماره شابک است که معمولا در پشت کتابها مشاهده

می شود؛ در واقع این شماره از ارزش رقمی برخوردار است و معرف یک کالا است.

قابلیت نمایش تصویری سرانگشتی

ویترین شما باید به گونه ای باشد که بتوانید تصاویر کوچکی از محصولات

را در کنار فهرست آنها به نمایش بگذارید تا کاربر بتواند با کلیک بر روی

این تصویر کوچک، شاهد نمایی بزرگتر و تصویری بهتر از کالا باشد.

این کار در مجموع عمل فهرست بندی کالاها در ویترین شما را بهتر جلوه

می دهد و به زمان مورد نیاز برای بارگذاری سایت شما کمک می کند.

برای مثال، بارگذاری چندین تصویر سرانگشتی ۲ کیلوبایتی به زمان

کمتری نسبت به چند تصویر کامل ۲۰ کیلوبایتی نیاز دارد.

اعلام به مشتری از طریق پست الکترونیکی

این ویژگی در کسب و کار آنلاین به شما امکان می دهد تا به طور خودکار به

محض خریداری کالا توسط مشتری، برای وی یک نامه الکترونیکی بفرستید

و او را از دریافت سفارش مطلع سازید. همچنین بدینوسیله می توانید از خرید

آنها تشکر کنید این روش بسیار خوبی برای افزایش کیفیت خدمات رسانی به مشتری است.

کسب و کار آنلاین

روشهای حمل و نقل و تحویل کالا 

یکی دیگر از راههای خدمات رسانی عالی به مشتری، ارائه روشهای گوناگون

حمل و نقل کالا است. مشتری با استفاده از این قابلیت می تواند روش حمل

و نقلیرا انتخاب کند که به بهترین وجه به نیازهای او به هنگام تکمیل سفارشان

پاسخ دهد. برخی مایلند خرید خود را هر چه سریعتر از طریق پست دریاقت کنند.

ارائه روش های گوناگون حمل و نقل این موقعیت را برای شما فراهممی آورد تا

قیمتهای متفاوتی برای انواع تحویلها وضع کنید و بدین ترتیب درآمدی بیشتری

کسب نمایید. شما می توانید برای هر نوع تحویل کالا، مانند “یک روزه”، “۲ تا ۳

روزه”، “۱ تا ۲ هفتگی” و غیره، از طریق پست زمینی قیمت های متفاوتی

داشته باشید.

به علاوه ممکن است برخی از مشتریان بخواهند تا هر کدام از کالاهای خریداری

شده را به مکانهای متفاوتی بفرستند؛ برای مثال به هنگام خرید هدایای کریسمس،

امکان ارسال هر یک از کالاها به مکانی متفاوت، ویژگی عالی دیگری است که

باید لحاظ شود.

کسب و کار آنلاین

پشتیبانی فنی

مهمتر از همه در کسب و کار آنلاین خود، خواه نرم افزار پیشرفته ای برای ایجاد

ویترین اینترنتی خریده باشد و خواه از خدمات الگویی استفاده کنید، می بایست

از حمایت مشتری توسط خدمات دهنده اطمینان حاصل کنید. در صورت داشتن

هر مشکلی با ویترین اینترنتی خود باید امکان تماس و در یافت کمک برای رفع

مشکل خود را داشته باشید.

مدت زمانی که ویترین اینترنتی شما به دلیل نقص فنی تعطیل است، می تواند

مانعی برای تجارت حرفه ای شما باشد، بنابراین باید از بهترین حمایت فنی

برخوردار  باشید تا در صورت مواجهه با هر گونه مشکلی بتوانید به راحتی از

عهد آن برآیید.

کسب و کار آنلاین

روشهای فرآبند پرداخت

یکی از مشخصه های کلیدی برای موفقیت در کسب و کار آنلاین، قابلیت

دریافت بهای کالا و خدمات از طریق اینترنت است که انتقال وجوه پرداختی

از خریدار به حساب بانکی شما را شامل می شود.

بنابراین پیش از خطر کردن و اقدام برای راه اندازی تجارت اینترنتی خود

باید عوامل گوناگونی را مد نظر داشته باشید. اغلب پرداخت ها در اینترنت

با کارت اعتباری صورت می گیرد که موضوع اصلی این قسمت از کتاب می باشد.

در حال حاضر ۹۵% از خریدهای اینترنتی به این روش صورت می گیرد.

کسب و کار آنلاین

مزایای دریافت وجوه پرداختی بصورت آنلاین

توانایی در دریافت بهای کالا و خدمات بوسیله اینترنت برای شما، به عنوان

صاحب شرکت، مزایای چشمگیری به دنبال خواهد داشت. بسیاری از استفاده

کنندگان اینترنتی طالب سرعت و سهولت هستند. آنان دوست دارند آنچه که

می خواهند در زمانی که می خواهند به دست آنها برسد.

بنابراین با فراهم کردن امکان خرید و پرداخت از طریق اینترنت برای خریداران

اینترنتی، می توانید به تسهیل رفع نیازها و خواسته های آنها کمک کنید. شما

به آنان امکان می دهید تا در هر ساعتی از شبانه روز خرید کنند. اساسا ویترین

اینترنتی شما ۲۴ ساعت در شبانه روز، ۷ روز در هفته و ۳۶۵ روز در سال باز می باشد.

با فرآهم آوردن امکان خرید از طریق اینترنت، آنها می توانند هر طور که مایل

هستند بهای کالا را بپردازند. استفلال و آزادی در اینجا نقش مهمی دارند.

مصرف کنندگان می توانند بدون واسطه شخص دیگری به روش دلخواه خود 

خرید کنند و دیگر نیازی به کمک فروشنده ندارند و مجبور نیستند زمان طولانی

را برای خرید صرف کنند، زیرا همه چیز به طور خودکار انجام می شود و دیگر

نیازی به نوشتن شماره تلفن و سایر اطلاعات برای تماس با شخصی که خرید

آنها را انجام می دهد ندارند. همه چیز آنطور که مناسب حال انها است صورت

می گیرد و این روش مورد پسند آنها است.

روند خودکار فرآیند پرداخت دز کسب و کار آنلاین از طریق اینترنت موجب

کاهش در هزینه های شما نیز مشود؛ دیگر مجبور نیستید برای رسیدگی

به امور مالی و تنظیم صورتحساب و فاکتور به کسب پول بپردازید.

همچنین این روش برای صرفه جویی در وقت نیز بسیار مناسب است.

شما و یا کارمندان دیگر مجبور به اتلاف وقت جهت فرایند پرداخت نیستید.

اکنون می توانید از زمان آزاد خود برای رسیدگی به مسایل مهمتر تجاری بهره گیرید.

کسب و کار آنلاین

افتتاح حساب تجاری اینترنتی

در آغاز برای دریافت وجوه پرداختی از طریق اینترنت چه باید بکنید؟ پیش

از پذیرش وجوه پرداختی از طریق کارت اعتباری در اینترنت، به یک حساب

تجاری اینترنتی مناسب نیاز دارید. با استفاده از یک حساب تجاری می توانید

بهای کالاها و خدمات را دریافت کنید. اگر در حال حاضر به فعالیت بازرگانی

مشغولید، شاید با خود بگویید: “من همین الان هم یک حساب تجاری دارد”.

اما حساب شما باید به گونه ای باشد که بتوانید وجوه را از طریق اینترنت

دریافت کنید و برای کارت های اعتباری، به حساب تجاری اینترنتی جداگانه ای

نیاز دارید. برای داشتن یک حساب تجاری اینترنتی، و یا تغییر حساب تجاری

فعلی خود به نوع اینترنتی آن، باید با موسسه مالی یا بانک خود تماس بگیرید.

هنگام مراجعه به موسسه مالی خود برای چنین حسابی می بایست آنها

را متقاعد کنید که استحقاق داشتن چنین حسابی را دارید و اینکه شما

سرمایه گذار مطمعنی هستید.

آنها خواهند خواست تا اطلاع دقیقی از جزئیات کار اینترنتی شما داشته

باشند، ولی مهمترین مساله، سابقه و اعتبار شما است. نوع کسب و کار

شما (محصولات و خدماتی که ارائه می دهید)، سابقه و مدت زمان فعالیت،

و رابطه فعلی شما با موسسه مالی، بر تصمیم آنها مبنی بر اعطا یا عدم

اعطای مجوز برای چنین حسابی موثر خواهد بود. همچنین ممکن است

آنها از چگونگی برنامه تان برای پردازش داد و ستدها و شرکت انتخابی

شما جهت انجام امور مالی و فرایند پرداخت و غیره و غیره جویا شوند.

شاید از شما بخواهند جزئیاتی از چگونگی یک داد و ستد واقعی از طریق

سایت خود ارائه دهید.

کسب و کار آنلاین

تقاوت ها در کسب و کار آنلاین با سنتی

تجارت در اینترنت بسیار متفاوت از خرید و فروش در یک مغازه سنتی ساخته شده

از خشت و گل است، زیرا کارت اعتباری و خریدار هیچ یک در محل حاضر نیستند.

برخی بانکها هیچ مشکلی برای ارائه حساب تجاری اینترنتی ندارند، زیرا تا جایی که

به آنان مربوط می شود این نوع فروش نیز مانند دیگر فروش هایی است که پرداخت

در محل صورت نمی گیرد (مانند سفارش کاتالوگ از طریق پست). ولی تعدادی از

بانکها هنگامی که نوبت به تجارت اینترنتی می رسد، با نگرانی به قضیه می نگرند

و برای دادن حساب تجاری اینترنتی معطل می کنند. در واقع آنها هیچ تمایلی به

همکاری با شما ندارند.

در چنین مواقعی می بایست به موسسات مالی دیگری مراجعه کنید.به دلیل

احتمال خطرپذیری بیشتر در تجارت اینترنتی، موسسه مالی ممکن است نرخ

 تنزیل بالاتری را پیشنهاد دهد. شاید بتوانید با نرخ تنزیل پایین تری این حساب

را بدست آورید. معمولا بانکهایی که کسب و کار خانگی و یا پستی را می پذیرند،

تمایل بیشتری به همکاری در تجارت اینترنتی دارند و نرخ تنزیل مناسب تری را

پیشنهاد خواهند کرد. نرخ تنزیل درصدی است

از هر معامله که بر حسب میزان ریسک پذیری از فروشنده مطالبه می شود.

هر چه احتمال خطر بیشتر باشد، نرخ تنزیل نیز بالاتر می رود. علاوه بر نرخ تنزیل،

 هزینه های دیگری نیز بر دوش شما خواهد بود. از جمله هزینه درخواست و

افتتاح حساب، هزینه هر معامله، هزینه ماهانه، هزینه صورتحساب، هزینه پشتیبانی

و دیگر هزینه های مربوطه. پیش از هر کاری باید درباره این جزئیات با موسسه

مالی خود صحبت کنید. یک موسسه مالی ممکن است برای افتتاح حساب اینترنتی،

مبلغی تا سقف ۲۰% از فروش سالانه را به عنوان تضمین از شما مطالبه کند.

کسب و کار آنلاین

گزینه پیش رو

شما می توانید از گزینه شخص ثالث که تحت عنوان “خدمات پرداختی اینترنتی”

نیز در کسب و کار آنلاین شناخته شده است، استفاده کنید. که از این شرکتهای

ارائه دهنده این خدمات، در اینترنت می توانید پیدا کنید امتیاز اصلی استفاده

از حساب تجاری اینترنتی یک شرکت دیگر، به معنای اجتناب از گرفتاری و

دردسرهای افتتاح حساب جداگانه است. شخص ثالث در برابر دریافت مبلغی

امکان استفاده از حسابش را به شما می دهد، اما مانند بانک، باز هم هزینه های

متفاوتی چون هزینه راه اندازی کسب و کار تجاری وجود خواهد داشت.

بنابراین هزینه این کار معمولا بیشتر از هزینه ای است که برای افتتاح حساب

شخصی خود باید بپردازید، زیرا مبلغی مازاد برای امکان استفاده از حساب

شخص دیگری نیز باید پرداخت کنید. در هر صورت تصمیم با شماست که از

 حساب شخص ثالث و یا حساب خود استفاده کنید، ولی به خاطر داشته

باشید که بر اساس نیازها و اهداف خود تصمیم بگیرید.

درباره ی رضا تجری

نگاهی به درآمدهای آنلاین، بررسی ارزهای رمزنگاری شده و فعالیت در معامله بر روی ارزهای رمزنگاری شده

همچنین ببینید

مرکز منابع مشاغل کوچک

مرکز منابع مشاغل کوچک

مرکز منابع مشاغل کوچک مروری بر الگوی کسب و کار مرکز منابع مشاغل کوچک تجاری …

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

1 × 3 =