توسعه و شبکه سازی

توسعه و شبکه سازی

توسعه و شبکه سازی

توسعه کسب و کار جدید

شروع یک استارت آپ و فروش محصولات و خدمات در بازار پایان کار، کارآفرینی نیست

درواقع شما قدم در راهی گذاشته اید که قرار پر از ماجراها و مسائل مختلف باشه و

هنوز در ابتدای کار هستید کسب و کاری کهراه اندازی کردید مثل کودکی می ماند که

از هر نظر نیاز به مراقبت و پرورش داره شما باید در نهایت به یک کسب و کار موفق

تبدیل بشید و این نیازمند اونه که بتونید مسیر رشد رو بخوبی طی کنید.

همانطور که استارت آپ برای شروع نیازمند انجام فعالیت های مختلفی بوده برای

رشد و توسعه و شبکه سازی اون هم باید فعالیت های خاص این مرحله رو انجام

بدید رشد و توسعه پدیده ای نیست که بطورخود بخودی درکسب و کار شکل بگیره

به همین دلیل می تونید در استارت آپ خودتون بخش توسعه و شبکه سازی

کسب و کار رو داشته باشید که تمرکز اون رشد کسب و کار شما باشه.

معمولا تصور اینه که رشد استارت آپ فقط وابسته به فروش محصولات و

خدمات اونه ینی هر چقدر بیشتر بفروشید رشد بیشتری دارید این تصور تا

حدودی درسته اما رشد کسب و کار صرفا در فروشش خلاصه نمیشه، توسعه

و شبکه سازی کسب و کار فرآیندیه که منجربه شناسایی فرصت های جدید

و تشخیص فعالیت های سودآور می شه.

توسعه و شبکه سازی

ارتباطات

توسعه و شبکه سازی کسب و کار در هر مرحله از عمر خودش به شکل متفاوتی

عمل می کنه مثلا توسعه کسب و کاری که ۳ سال از عمر اون گذشته متفاوت از

کسب و کار ۳ ماه است بنابراین شخصی که به عنوان توسعه دهنده کسب و کار

در استارت آپ شما فعالیت می کنه باید با مشگلات محدودیت ها و چالش های

پیش روی یک کسب و کارنوپا آشنایی کافی داشته باشه یادتون باشه عمده

فعالیت یک توسعه دهنده کسب و کار صرف ارتباطات و شبکه سازی می شه و

تمام تلاش خودشُ انجام میده تا برند استارت آپ رو در بازار شکل و گسترش بده.

توسعه و شبکه سازی

شبکه سازی و ارتباطات

توسعه و شبکه سازی کسب و کار هیچ وقت به صورت خود به خودی شکل

نمیگیره و شما نیازمند تلاش زیادی هستید تا بتونید استارت آپ خودتون رو

توسعه بدید رشد و توسعه زمانی بوجود میاد که شما بامحیط خارج از

کسب و کار خودتون ارتباط داشته باشید.

توسعه دهنده کسب و کار باید بیشترین ارتباط رو با محیط داشته باشه

ینی باید با کسب و کارهای بزرگ و شُرَکای خودش بیشترین ارتباط رو برقرار کنه.

قرار نیست فقط با مشتریان خودتون در ارتباط باشید به همین خاطر قدرت

یک توسعه دهنده کسب و کار به میزان زیادی به برقراری ارتباط اون با

محیط خارج استارت آپ مربوط میشه اون تنها با یک شریک یا شرکت بزرگ 

ارتباط ایجاد نمیکنه بلکه تلاش می کنه با مجموعه ای از کسب و کارها

و افراد مختلفی در ارتباط باشه.

همچنین باید بدونید با مهارت های ارتباطی مثل مهارت های مزاکره و

مهارت های متقائد سازی ارتباطات خودتون رو تقویت کنید.

در ضمن باید شبکه ای از کسب و کارها و افرادی رو ایجاد کنید که قصد

همکاری با اونها رو دارید و روز به روز شبکه خودتون رو وسیع تر کنید.

شبکه سازی در کسب و کار باعث می شه تا بتونید فرصت های موجود در

محیط خودتون رو سریعتر شناسایی کنید و به منابع بیشتری دسترسی

داشته باشید ینی از انواع منابع مالی، فیزیکی، انسانی وحتی منابع 

اطلاعاتی استفاده کنید و کسب و کار خودتون رو توسعه بدید.

مزیت رقابتی

خیلی وقتا پیش میاد که ایده ای به ذهنتون می رسه و می خواهید اون رو عملی

کنید ولی متوجه می شیدکه همون ایده قبلا به کسب و کار تبدیل شده و یا می خواید

استارت آپی داشته باشید ولی با کمی تحقیق و پرس و جوی ساده متوجه می شید

که رقبای زیادی هستند که فعالیتی مشابه رو دارند و باقدرت در حال فروش محصولات

و خدمات در بازارند شاید تا اون لحظه از راه اندازی استارت آپ صرف نظر کنید و به دنبال

ایده دیگه ای برید ولی بیاد داشته باشید که شرط موندگاری در هر بازار اینه که بتونید

 عملکرد خاص از خودتون داشته باشید و برای این منظور چاره ای ندارید جز این که از

بقیه متفاوت بشید و متفاوت باقی بمونید مزیت رقابت کمک می کنه تا کسب و کار 

متفاوتی راه اندازی کنید و متفاوت هم به فعالیت خودتون ادامه بدید.

توسعه و شبکه سازی

مسئله مشتریان

اولین قدم برای متفاوت شدن اینه که بتونید رقبای خودتون رو تحلیل کنید؛ رقبای

شما چه کسب و کارهایی هستند چه فعایت هایی می کنند و چقدر تونستند بازار

رو دردست خودشون بگیرن تا فروش بیشتری داشته باشید خیلی از استارت آپ ها

در زمان شروع هیچ تحلیلی از رقیبهای خودشون ندارند بسیاری از افراد فکر می کنند

ایده منحصر به فردی دارند یا استارت آپ خاصی قراره راه اندازی کنند که قبلا توسط

کسب و کار دیگه ای به صورت محصول یا خدمتی مشابه عرضه نشده این تصور که هیچ

رقیبی در بازار وجود نداره کاملا اشتباهه هر کس با کاری که تونسته با هر محصول یا

خدمتی همون مسئله و نیاز مشتریانی که شما اونها رو مدنظر قرار دارید برطرف کنه

 رقیب محصوب می شه و فرقی نمی کنه مشابه کسب و کار شما رو داشته باشه و

یا محصول دیگه ای عرضه کنه مهم اینه که به هر نحوی تونسته همون مسئله از

مشتریان شما رو حل کنه.

چیزی که برای مشتریان مهمِ برطرف شدن مسئله و نیاز اونهاست و هر محصولی که

بتونه به رفع این عامل کمک بیشتری کنه برای مشتری اهمیت بیشتری داره شناخت

درست رقبا شما رو در ایجاد یک استارت آپ متفاوت راهنمایی و کمک می کنه تا

بدونید چه محصول یا خدمتی تولید کنید تا مشابه رقبا نباشه و یا بتونید نقص دیگه

رقبای شما رو پوشش بده.

این نکته رو بیادتون بسپارید که تحصیلات بالا حضور متخصصین حرفه ای در

استارت آپ وجود سرمایه کافی برای شروع تیم بازاریابی قوی و غیره هیچ کدوم

مزیت رقابتی کسب و کار محصوب نمی شند بلکه مزیترقابتی بستگی به عواملی

داره که منجربه ایجاد ارزش در قالب محصول یا خدمت به مشتریان می شه.

درباره ی رضا تجری

نگاهی به درآمدهای آنلاین، بررسی ارزهای رمزنگاری شده و فعالیت در معامله بر روی ارزهای رمزنگاری شده

همچنین ببینید

مربی گری آنلاین

مربی گری آنلاین

مربی گری آنلاین مروری بر الگوی کسب و کار روشهای سنتی مربی گری را امروزه …

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

13 + 8 =