کسب و کار واسطه گری

کسب و کار واسطه گری

کسب و کار واسطه گری

مروری بر الگوی کسب و کار

تعداد افرادی که تمایل دارند به طور مستقل و برای خود کسب و کار واسطه گری کنند

روز به روز بیشتر می شود. اکثر این افراد کارآفرینان و سرمایه گذاران بالقوه ای هستند

که فرصتهای کاری جدیدی را جستجو می کنند. این مسئله فرصت خوبی برای شما است.

می توانید روی علاقه این کارآفرینان سرمایه گذاری کنید. برای این کار دو راه پیش روی

شما قرار دارد.

یکی از راهها بسیار ساده است، ولی راه دوم کمی پیچیده تر می باشد. راه آسان بدین

ترتیب است که شما فهرستی از فرصتهای کسب و کار بالقوه را روی سایت خود ارائه

می دهید. می توانید از موسساتی که نامشان برای جستجوی کار جویان در فهرست

سایت شما گنجانده شده است بطور ماهیانه یا سالیانه مبلغی را دریافت کنید.

همچنین می توانید از راه فروش تبلیغات بنر روی سایت خود کسب درآمد کنید. علاوه

بر این می توانید در کنار نام موسسات در فهرستی که ذکر شد، آرم آنها، پیوند پست

الکترونیکی، و یا پیوند مستقیم به سایت آنها را نیز درج کنید و درآمدی مضاعف از این

طریق کسب نمایید. این ساده ترین روش برای راه اندازی چنین کسب و کاری است.

رویکرد پیچیده تر برای راه اندازی شرکت کسب و کار واسطه گری این است که برای

سرمایه گذاران و خریداران کسب و کار به جستجوی فرصتهای کسب و کار باشید.

این کار مستلزم دانشی عمیق تر در مورد اصول کسب و کار و مهارتهای فروش است،

چرا که شما قرار است برای فروش کسب و کار فرد دیگری مذاکره کنید. در واقع شما

فهرست کسب و کارهایی را که قرار است به فروش برسانید مستقیما و بطور رایگان

روی سایت درج می کنید و هدف شما از این کار نمایش فرصتهای کسب و کار به

خریداران بالقوه است.

کسب و کار واسطه گری

مهارت های مورد نیاز

مهارتهای لازم برای کسب و کار واسطه گری، با توجه به رویکردی که شما انتخاب

می کنید متغیر است. به عبارت دیگر اگر رویکرد آسان را انتخاب کنید، تجربه بازاریابی

آنلاین سرمایه ای است که قطعا به آن نیاز خواهید داشت، چرا که باید سایت خود

را تبلیغ کرده و ترافیکی اصولی برای آن ایجاد کنید. اما اگر راهبرد دوم و پیچیده را

انتخاب کنید، دانش ارزیابی کسب و کارها برای شما الزامی است. در این نوع فعالیت

می توان اهداف گوناگونی را نیز دنبال کرد، اما لازمه دستیابی به این اهداف، اعتبار

شرکت کسب و کار واسطه گری شما است.

کسب و کار واسطه گری

هزینه راه اندازی این نوع فعالیت تجاری

از آنجایی که شما ارائه دهنده خدماتی هستید که نیاز به موجودی ملموسی ندارند،

هزینه های اولیه شما بسیار ناجیز هستند. شما به یک رایانه و چند نرم افزار مناسب

نیاز دارد. همچنین باید مبلغی را برای طراحی، توسعه و میزبانی سایت خود در نظر

بگیرید. با توجه به این مسائل هزینه راه اندازی این گسب و کار بالغ بر ۳,۰۰۰ تا

۱۰,۰۰۰ دلار می باشد.

اگر رویکرد ساده را انتخاب کنید، هزینه های توسعه سایت شما سنگین تر خواهد

بود، چرا که باید از راهبردی برای ایجاد ترافیک به سوی سایت خود استفاده کنید،

چون هیچ کس حاضر نمی شود برای ثبت نام خود در سایتی که ترافیک ندارد هزینه

کند. اما اگر رویکرد پیچیده تر را انتخاب کنید، هزینه های پیش روی شما عبارتند از

بازاریابی حرفه ای به اضافه سرمایه گذاری بیشتر روی تحقیق و تبلیغ برای دستیابی

به کسب و کارهایی که قرار است به فروش گذاشته شوند.

تعداد افراد مورد نیاز برای این نوع فعالیت بستگی به نوع رویکرد انتخابی دارد.

رویکرد ساده تر بصورت تک نفره و پاره وقت قابل اجرا است، اما برای رویکرد پیچیده تر

فرد باید بطور تمام وقت کار کند تا فرصت کافی برای برقراری ارتباط و ملاقات با

مشتریان در زمانی که آنها مشخص می کنند داشته باشد. کارایی بین المللی این

نوع کسب و کار اینترنتی بسیار بالاست، چرا که سرمایه گذاری روی مقوله شغلی

در سراسر دنیا طرفدارانی دارد. به علاوه استفاده از اینترنت بعنوان وسیله ای جهت

تبلیغ این نوع کسب و کار موجب می شود تا  سرمایه گذاری بین المللی بیشتری

در این عرصه صورت گیرد.

کسب و کار واسطه گری

نکات مهم و قابل توجه

اگر رویکرد ساده تر برای کسب و کار واسطه گری مد نظر شماست، تلاش خود

را جهت افزایش ترافیک سایت خود بکار گیرید. سایت شما ترافیک نداشته باشد،

کسی حاضر نمی شود در آن تبلیغ کرده و نام خود را در فهرست آن ثبت کند.

اگر رویکرد پیچیده تر را انتخاب کنید، باید بر کیفیت کسب و کارهایی که می خواهید

به فروش برسانید نظارت داشته باشید. ممکن است این کار ماهها یا سالها طول

 بکشد، بنابراین باید مطمئن باشید که وقت خود را روی کاری که سودی برای

سرمایه شما ندارد تلف نکنید. این مسئله بسیار مهم است، چرا که شما بر مبنای

میانجی گری برای فروش کسب و کارها حق الزحمه دریافت می کنید.

شرکت در گروه های خبری و جلسات تبادل نظر مرتبط با مخاطبین برای افزایش

ترافیک سایت. استفاده از تبلیغات بنر در سایتهای مرتبط با کسب و کارها و 

سرمایه گذاری که موجب اطلاع رسانی و نمایش فعالیتهای شما می شود.

استفاده از پیوند، راهنماها، فهرست منابع و نشانی های اینترنتی سایتهایی که

در زمینه مشاغل و سرمایه گذاری فعالیت می کنند. شرکت در فهرست پستی

و گروههای تبادل نظر مرتبط با سرمایه گذاری که راه خود برای برقراری ارتباط 

با بازار هدف شماست.

ارائه مقاله یا تبلیغات در مجلات اینترنتی مرتبط با بازار هدف که جهت معرفی

و نمایش فعالیت شما موثر بوده و به کارتان جنبه حرفه ای می دهد.

علاوه بر ارائه خدمات واسطه کاری، می توانید خدمات مشاوره را نیز برای

مشاغل ارائه دهید. هم موجب کسب درآمد بیشتر می شود،و به خدمات شما

اعتبار بیشتری می دهد. می توانید خدمات ارزیابی کسب و کار را به موسساتی

که علاقمند به فروش کسب و کار هستند ارائه داده و از سوی دیگر برای کسانی

که علاقمند به خرید کسب و کار هستند، در زمینه تدارکات مالی خدمات رسانی کنید.

کسب و کار واسطه گری

نمونه سایت های آنلاین

نمونه ای از سایت های کسب و کار واسطه گری را در زیر معرفی می کنیم:

شبکه کسب و کار (Business Brokers Network)

bbn-net.com

این سایت متعلق به بزرگترین شرکت واسطه گری کسب و کار در آمریکا است و

کاملترین پایگاه اطلاعاتی کسب و کارهای با کیفیت برای فروش بشمار می رود.

انجمن واسطه گری کسبو کار بین المللی (International Business Brokers Association)

www.ibba.org

این شرکت بزرگترین شرکت غیرانتفاعی بین المللی است که منحصرا جهت منابع

مردم و شرکت های فعال در زمینه واسطه گری کسب و کار و ادغام و یا تملک

شرکت ها کار می کند.

درباره ی رضا تجری

نگاهی به درآمدهای آنلاین، بررسی ارزهای رمزنگاری شده و فعالیت در معامله بر روی ارزهای رمزنگاری شده

همچنین ببینید

مربی گری آنلاین

مربی گری آنلاین

مربی گری آنلاین مروری بر الگوی کسب و کار روشهای سنتی مربی گری را امروزه …

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

هفت + نه =