ایده ها و استارت آپ

درباره ما

استارت آپ چیست؟

ب رضا تجری

استارت آپ چیست؟

استارت آپ چیست؟

استارت آپ یا همان کسب و کار نو پا الزاما طراحی و ساخت یک نرم افزار یا سایت

و یا یک اپلیکیشن نیست.

اما واقعا استارت آپ چیست؟

و برای چه زمان هایی کار می کند؛ بیایید بیشتر آشنا بشیم.

هر زمان که در جستجو مدل کسب و کار پایدار و قابل توسعه باشید وارد دنیای

استارت آپ ها شده اید امروزه استارت آپ های زیادی در خوزه فناوری های پیشرفته

و یا ابزارهای فناوری اطلاعات ایجاد می شوند که باید به دنبال سود آوری و کسب

درآمد پایدار باشند که پس از چند سال به یک کسب و کار با درآمد خوب تبدیل بشوند

ابزار های فناوری و اطلاعات و ارتباطات برای استرات آپ های این امکان را بوجود

می آورند که در زمان کوتاهی به رشد سریع دست پیدا کنند استارت آپ رو به عنوان

یک موسسه تعریف می کنند که به واسطه یک تیم تشکیل شده است این تیم قصد

داره که محصول یا خدمتی جدیدی را به بازار عرضه کنه اما این کار با عدم قطعیت

بسیار زیاد همراه می باشد ینی شما در طول شکل گیری استارت آپ نمیدونید که

دقیقا چه کسب و کاری را می خواید انجام بدهید و حتی نمی دونید چه راه حل های

درستی رو باید برای رفع نیاز مشتری تون دنبال کنید شاید جواب قطعی برای اتفاقات

پیش آمده را نداشته باشید ولی مجبورید در حاله ای از ابهام حرکت کنید به همین دلیل

باید قدرت تحمل این ابهام رو داشته باشید و تحت شرایط مختلف به راه خود ادامه دهید

در حقیقت یک راه ماجرا جویانه را شروع کرده اید و باید بدانید با این دست چالش ها

زیاد برخورد می کنید همه کسب و کارهای اینترنتی که به موفقیعت های خوبی

رسیده اند در ابتدا با همین مسائل روبرو بوده اند اما به خوبی توانسته اند

مشگلات را پشتسر بگذراند و به جایگاه فعلی خود برسند.

تا اینجا به سوال خود رسیده ایم که استارت آپ چیست؟ اما ای به تنهایی

کافی نمی باشد.

استارت آپ چیست؟

تشخیص فرصت

معمولا افرادی که وارد دنیای استارت آپ ها می شوند احساس می کنند نقطه شروع

استارت آپ از ایده است در نتیجه تمام تلاش خودشون رو صرف رسیدن به ایده های

مختلفی برای شروع استارت آپ می کنند در صورتی که قبل از ایده یابی مرحله مهمی

به نام تشخیص فرصت وجود دارد.

اگر دیدید که ایده ای به موفقیعت خوبی برسه در حقیقت فرصت خوبی رو شناسایی کرده

مثلا افزایش تعداد خرید های اینترنتی در جامعه می تونه یک فرصت مناسب برای شما

باشه و بعد تلاش می کنید با یک ایده مناسب از این فرصت استفاده کنید و از این موقعیت

درآمد زایی کنید فرصت و ایده دو روی یک سکه هستند و هر دو به طور همزمان در

راه اندازی استارت آپ مطرح می شوند باید بدونید که نقطه شروع هر استارت آپ از

فرصتی است گه توسط کارآفرین نوپا بوجود آمده است یکی از ویژگی های مهم

کارآفرینان ذهن فرصت گرای اونهاست ینی دائما به دنبال ایجاد و یا شناسایی فرصت های

جدید در محیط اطراف خودشون هستند منظور از فرصت همان شرایط و موقعیتی است

که می تونه منجربه پیشرفت و توسعه ما بشود.

استارت آپ چیست؟

فرصت ها زود از دست می روند

توجه داشته باشید که ممکن است که امروز فرصتی رو شناسایی کنید اما در آینده این

فرصت برای شما مناسب تشخصی داده نشود برای مثال در زمان حاضر اشتیاق مردم

برای خرید های اینترنتی زیاد باشه ولی ممکن است در آینده از این شور و اشتیاق کاسته

شود اونچه که در تشخیص یک فرصت اهمیت زیادی داره زمان است باید به دنبال فرصتی

باشید که در سال های آینده هم برای شما شرایط خوبی رو ایجاد میکنه تا بتونید از اون

درآمدزایی کنید و فقط محدود به چند سال نباشد به همین دلیلِ که تکنیک های مختلف

در تشخیص یک فرصت کمک می کنه که اونچه در آینده به عنوان یک موقعیت ویژه

بحساب می آید را تحلیل کنید و فرصت های مناسب رو شناسایی کنید.

شناسایی فرصت نیازمند درک صحیح از صنعتی است که قصد فعالیت در اون رو داریم

ینی علاوه بر اینکه وضعیت فعلی یک صنعت رو بررسی می کنیم وضعیت آینده اون رو

هم تحلیل کنیم چون ایده و محصور نهایی شما در نهایت در یک صنعت خاص عرضه

خواهد شد و در نتیجه باید از محیط پیرامون خود اطلاعات خاص خود را بدست بیاورید.

اگر می خواهید در حوزه فناوری اطلاعات و ارتباطات فعالیت کنید باید همیشه مطالب

موجود در روزنامه ها.. سایت ها و گزارشات خاص این حوزه را بررسی کنید و با افرادی

که دارای تجربه زیادی هستند بیشتر معاشرت کنید تا بتونید فرصت های مناسب

در این صنعت رو به خوبی شناسایی کنید.

استارت آپ چیست؟

توسعه مسئول جدید

استارت آپها تلاش می کنند که به سرعت ایده خودشون رو تبدیل به محصولی کنند

که قابل استفاده برای مردم باشه زمانی که به اولین محصور و یا خدمت خودشون

رسیده اند اونا رو به سرعت روانه بازار می کنند و انتظار دارن به فروش خیلی زیادی

دست پیدا کنند در همین مرحله است که بسیاری از کسب و کارهای نوپا در اولین

سالهای عمر خودشون شکست می خورند.

اکثر این کسب و کارها ایده های بسیار خوبی بوده اند اما مشگل از زمانی شروع

می شه که اونها قصد تبدیل ایده به محصولی مناسب برای مشتری رو داشتند و

به اشتباه فکر می کردند محصولی که طراحی شده مناسب مشتریان بوده !

زمان اون رسیده که محصول رو به طول کامل طراحی کنید و خودتون رو برای

رویارویی با ده ها یا صدها هزار کاربر آماده کنید در توسعه محصول باید طیق مراحل

خاصی حرکت کنید تا به محصول نهایی برسید شما محصول رو یک بار طراحی

می کنید ولی توسعه محصول رو بارها و بارها انجام می دهید.

هر وقت بخواهید تغییری در محصول فعلی خودتون ایجاد بکنید ینی درحال توسعه

محصول هستید فراموش نکنید توسعه محصول اصلا به معنی تمرکز به جنبه فنی

محصول نیست بلکه تمرکز اصلی روی نیاز های مشتری است و محصول شما

باید متناسب با این نیازها اصلاح بشه شما در مراحل اولیه استارت آپ خودتون

هستید و مسلما مجبور به تغییرات زیادی در محصول خواهید شد بنابراین توسعه

محصول شما باید آگاهانه و طبق  فرایندی مشخص دنبال شود.

نوشته شده توسط رضا تجری

پاسخ دهید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

چهار × 5 =