تجارت الکترونیکی

تجارت الکترونیکی

تجارت الکترونیکی

تجارت الکترونیکی(تجارت الکترونیک) یک نوع مدل کسب و کار می باشد و یا بخشی

از یک مدل کسب و کار که در فضایی بزرگتر انجام می گیرد که یک شرکت یا یک فرد

توانایی این رو داره که فراتر از شبکه الکترونیکی کسب و کار رو راه بندازِ؛ معمولا

اینترنت و تجارت الکترونیکی در محیط کسب و کار در ۴ بخش قرار می گیرد: کسب

و کار به کسب و کار (business to business)، کسب و کار به مصرف کننده

(business to consumer)، مصرف کننده به مصرف کننده (consumer to consumer)، 

مصرف کننده به کسب و کار (consumer to business).

می توان این ایده را توسط پُست ایمیل فرمی پیشرفته را طراحی کرد و خرید سفارشی 

را از طریق ایمیل از فروشگاه انجام داد، تقریا هر محصول یا خدمتی می تواند از طریق

تجارت الکترونیکی شما ارائه گردد.

از موسیقی و کتاب و خدمات مالی تا بلیط هواپیما که به صورت اینترنتی می توان آن

را رزرو کرد.

تجارت الکترونیکی به یک شرکت اجازه می دهد که موقعیت خود را در بازار بشناسد

و  با ارائه یک محیطی گسترده تر و توزیع ارزان تر و کارآمدتر برای محصول یا خدمتی

که دارد می تواند کسب درآمد خود را انجام دهد.

به عنوان مثالی که یک شرکتی که بهره مند از تجارت الکترونیکی می باشد، مصرف

کننده می تواند بدون حضور فیزیکی در محل فروشگاه لباس یا خرید قهوه یا سفارش

یک پیتزا را بدهد و فروشگاه بنا به سفارش مشتری آن را برای او فراهم بیاورد.

زمانی که شما دارید از تجارت الکترونیکی استفاده می کنید همانند فروش خدمات

یا اجناس خودتون از طریق آنلاین می باشید با این کار شما باعث ایجاد مزیت هایی

هم برای خود و هم برای مشتری می شوید که این مزیت ها را با هم بررسی می کنیم.

تجارت الکترونیکی

مزیت ها و معایب

اول اینکه می توانید کل ۲۴ ساعت فروشگاه یا خدماتی که ارائه می دید فعال باشد و شما

اگه سفارشی داشته باشید آن را دریافت کرده و سفارش را مطابق با درخواست وی پاسخ

می دهید.

مزیت دیگه ای که برای مصرف کننده بسیار عالی می باشد می تواند لیستی از فروشگاه ها

را بدون اینکه به صورت فیزیکی حضور داشته باشد به آن ها دست پیدا کند و هر فروشگاه

آنلاینی که مزیت تجارت الکترونیکی برخوردار می باشد را پیدا کرده، زیرا ممکن هست یک

مصرف کننده بخواهد محصولات چندین فروشگاه را بررسی کند و در آخر از همانی که مدنظر

مشتری قرار گرفته است خرید خود را انجام دهد.

اما تجارت الکترونیکی معایبی هم دارد. خدمات به مشتریان محدود است یعنی شما زمانی

که مثلا می خواهید یک کامپیوتر رو به صورت آنلاین خریداری کنید  عملا فروشنده را نمی بینید

که سوالات خود را بپرسید و طیق نیاز خود فروشنده آن را بررسی کرده و طبق آن به شما

کالا مورد نظر را بیاورد !!

عیب بعدی زمان رسیدن کالا به دست شماست زیرا در حالت معمولی که شما به فروشگاه

می روید همانجا کالا خود را تحویل می گیرید اما در حالت خرید آنلاین شما باید چند روزی رو

بایستید که کالا مورد نظر شما به دست شما برسد.

و اینکه شما کالا خود رو نمیتونید در حالت تجارت آنلاین لمس کنید و دارد براساس عکسی

که از کالا در مقابلتون هست خرید خود را انجام می دهید خوب خیلی وقت ها هست شما

 آشنایی با کالا ندارید و نمی شود از داخل عکس به همه چی اون کالا دست پیدا کرد، به

همین دلیل احتمال اینکه کالایی که دارید از طریق آنلاین سفارش می دهید زمانی که بدست

شما می رسه متفاوت با کالایی باشه که دارید داخل عکس آن را مشاهده می کنید.

درباره ی رضا تجری

رضا تجری
نگاهی به درآمدهای آنلاین، بررسی ارزهای رمزنگاری شده و فعالیت در معامله بر روی ارزهای رمزنگاری شده

همچنین ببینید

شکرگزاری برای یک معامله گر

شکرگزاری برای یک معامله گر

شکرگزاری برای یک معامله گر شکرگذاری برای یک معامله گر یکی از عوامل و ویژگی …

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

2 × پنج =