مشاور مسافرتی
مروری بر الگوی کسب و کار
ماهیت صنعت مشاوره مساقرتی به گونه ای است که برای کار در اینترنت ایده ال است. در هر
کشوری، تعداد زیادی از مردم به سفرهای خارجی علاقمند هستند. به شهرت گسترده اینترنت
در زمینه اطلاعات و نیز دسترسی بین المللی به آن، طبیعی است که جهانگردان برای کسب
اطلاعات، نخست به اینترنت مراجعه می کنند و بسیاری از آنها تمایل دارند از یک مشاوره برای
برنامه ریزی تعطیلاتشان کمک بگیرند.
همچنین، بسیاری از آژانسهای مسافرتی، مشاورانی را استخدام می کنند که کارهای تحقیق،
برنامه ریزی و نیز وظایف مربوط به رزرو را از طریق پست الکترونیکی و در منزل انجام دهند.
این نوع کسب و کار هزینه اولیه پایین و سود بالقوه بالایی دارد.
مشاور مسافرتی آنلاین، خدمات متنوع و گسترده ای را به مشتریان خود ارائه می کنند. اگر
قصد راه اندازی چنین کسب و کاری را دارید، باید خدمات متنوعی را ارائه دهید که برنامه ریزی
سفر، کرایه کردن ماشین در آن کشور، و رزرو اتاق از این دسته اند.
گاهی مسافران خواهان سفری هستند که به طور کامل برنامه ریزی شده باشد؛ بدین صورت
که فهرستی از کارهایی که می توانند در آن محل انجام دهند، شرکتهای فعال در زمنه
گردشگری، و مکانهای مشهوری که در آن منطقه می توانند از آنها بازدید کنند را شامل شود.
قیمت گذارشها و یا برنامه های مسافرتی شما با توجه به محیط رقابتی این کسب کار، باید
به صرفه باشد.
اطلاعات داده شده باید مفصل و جامع باشد و مشتریان امکان انتخاب گزینه های گوناگونی
را داشته باشند تا ارزش خدمات شما را به عنوان یک فرد خبره در زمینه مسافرت آنلاین
درک نمایند. درآمد شما در این کسب و کار از طریق کارمزدی که از هتلها، آژانسهای کرایه
خودرو، آژانسهای مسافرتی وابسته، مدیران تورها دریافت می کنید تامین می شود.
مهارت های مورد نیاز مشاور مسافرتی
آشنایی با صنعت مسافرت طبیعتا برای شروع مشاور مسافرتی لازم است. مهارت در برقراری
ارتباطات گفتاری، تلفنی و از طریق پست الگترونیکی و نیز مهارت در انتشار روی وب جهت به
روز کردن سایت جزء ضروریات می باشد.
اگر از قبل یک موسسه مشاوره در زمینه مسافرت داشته باشید، هزینه آغاز کار به طراحی،
توسعه و میزبانی سایت محدود می شود. این کار بین ۲,۰۰۰ تا ۱۰,۰۰۰ دلار، بسته به کارکرد
سایت و نوع خدماتی که می خواهید ارائه کنید، هزینه دارد. همچنین به برنامه های نرم افزاری
و ارتباط کابلی یا T1 برای برقراری ارتباط با انیترانتهای مسافرتی اصلی و شبکه های رزور
کننده نیاز دارید.
این کار هزینه راه اندازی اولیه را حدود ۵,۰۰۰ تا ۱۰,۰۰۰ دلار افزایش می دهد. برای شروع
کسب و کار مشاوره مسافرتی آنلاین، یک شخص با تجربه که در منزل کار کند کافی است.
یکی از ویزگیهای این کسب و کار، بعد بین المللی آن است. مسافرت بین المللی همشه
یک صنعت چند میلیار دلاری بوده است. با توجه به کارایی بین المللی اینترنت در حال حاضر،
طبیعی است که در صنعت گردشگری بسیار از اینترنت استفاده می شود.
بنابراین زیان و تخصص شما در زمینه دانش گردشگری، تنها موانع قابل پیش بینی برای این
کسب و کار هستند.
نکات مهم مشاور مسافرتی
به دلیل اینکه اینترنت محل خوبی برای کسب و کار مشاوره مسافرتی محسوب می شود، رقابتی
حریصانه در این کار وجود دارد. بنابران ارائه خدمات به نحو احسن، و می شود، رقابتی حریصانه
در این کار وجود دارد. بنابراین ارائه خدمات به نحو احسن، و داشتن یک وب سایت قوی با تعداد
زیادی منابع، تقدیر نامه و همچنین محتوای خوب، برای این کار ضروری است.
خدمات شما باید به جا، به موقع، و قابل اعتماد بوده و از لحاظ قیمت، رقابت آمیز باشند. داشتن
تخصص در زمینه یک نوع مسافرت به خصوص و یا یک ناحیه نیز می تواند در این مرحله از کسب
و کار آنلاین به شما کمک کند. به عنوان مثال، اگر در زمینه برنامه ریزی سفرهای ماجراجویانه
تفریحی در کوهستانهای مکزیک تخصص دارید، موضوع خاصی را هدف گیری کرده اید، بنابراین
بیشتر مورد توجه آن دسته از آژانسهای مسافرتی قرار خواهید گرفت که برای این ناحیه سفارش
می گیرند ولی اطلاعات و تخصص کافی برای ایجاد برنامه سفری که مورد نظر مشتری است ندارند.
فنون بازاریابی آنلاین
استفاده از راهبرد پیوند جامع. به هر تعدا که می توانید با وب سایتهای مربوط به مسافرت، بازارهای
اینترنتی راهنماها، حلقه های وب فهرستهای منابع و نشانی های اینترنتی، پیوند ایجاد کنید.
ایجاد بخش مخصوص مسابقات در سایت که هر هفته نام برنده را اعلام کند.
ارسال نام برنده از طریق پست الکترونیکی برای تمام شرکت کنندگان، باعث رویت مکرر نام سایت
شما می شود.
جوایز مسابقات توسط شرکتهایی که برای انها تبلیغ می کنید، یا فروشندگانی که مرتبا کالاهای
انها را عرضه می کنید، تهیه خواهد شد. همچنین می توانید در نامه هایی که جهت اطلاع رسانی
برای شرکت کنندگان می فرستید، آنها را برای شرکت در مسابقه جاری تشویق کنید این کار
باعث بازدید مجدد آنها از سایت می شود.
استفاده از پاداش و یا برنامه هایی جهت جذب مشتریان وفادار برای ایجاد ترافیک و مراجعه
افرادی که مرتبا از سایت دیدن می کنند. این کار به خصوص برای مراجعه مجدد بازدیدکنندگانی
که گاه گاه به سایت شما سر می زنند مفید خواهد بود.
جذب خانواده و دوستان مشتریان خرسند از طریق بازاریابی ویروسی، استفاده از جمله “با
دوست خود در مورد این سایت یا این مسابقه و یا این موقعیت ویژه صحبت کنید” برای تبلیغ
دهان به دهان سایت شما و صخبت در مورد آن مفید می باشد.
فرستادن مقالاتی در مورد تجریبات خود در زمینه برنامه ریزی مسافرت ها در مجلات اینترنتی
که مورد توجه بازار هدف می باشند. می توانید از این مقالات پیوندی به سایت خود ایجاد کنید.
قراردادن تقدرنامه های مشتریان در وب سایت به همراه تصاویری از آنها حین مسافرت.
بسیاری از دولتها مبلغ قابل توجهی را برای تبلیغ صنعت گردشگری صرف می کنند، بنابراین در
صورت استفاده از تبلیغات بنر و اجرای موثر آنها می توانید نظر حامیان دولتی را به سوی خود
جلب کنید.
ممنون اطلاعات خوبی بود
خوشحالم مفید واقع شده باشه
خیلی عالی و ممنون
سلام میشه لینک داخل مطلبو چک کنید.برای من مشکل داشت.ممنون
سلام
متوجه نشدم کدوم لینک رو اشاره می کنید.