کتاب فروشی

کتاب فروشی

کتاب فروشی

مروری بر الگوی کسب و کار

یکی از رایجج ترین انواع کسب و کار آنلاین کتاب فروشی اینترنتی است. در این حرفه

می توانید عناوین متعددی از کتب را ارائه کنید، ولی اگر تمایل دارید که به بازار هدف

خاصی دسترسی پیدا کنید، بهتر از کتب خود را به موضوعی خاص محدود کنید. این

روش نه تنهای منجر به تمایز شما از کتاب فروشی های آنلاین بزرگی چون آمازون و

بارنزاندونوبل (BarnesandNoble) می شود، بلکه شما را قادر می سازد از فنون

افزایش ترافیک سایت با بازار هدف گسترده استفاده کنید.

راه اندازی یک کتاب فروشی آنلاین در مقایسه با سایر مشاغل اینترنتی از نظر توزیع،

آزادی عمل بیشتری دارد. معمولا توزیع کنندگان کتاب از موجودی درازمدتی 

برخوردارند،  چرا که کتابها را می توان برای مدت طولانی در انبار نگهداشت و ضرری

در قبال  اجناسی که بدون سود در انبار هستند وجود ندارد.

جهت توسعه کتاب فروشی آنلاین خود و افزایش ارزش آن می توانید یک بانک اطلاعاتی

برای هر قسمت در سایت خود ایجاد کنید. این بخش می تواند مطالب گوناگونی از جمله

نقد نویسنده، زندگینامه، گزیده ای از فصول کتاب و فهرست مطالب را شامل شود.

توجه داشته باشید که هر چقدر در افزایش مطالب خود بکوشید سایت شما از ارزش

بیشتری برخوردار خواهد بود. این مطئله قطعا بر تصمیم مشتری برای خرید کتاب تاثیر

خواهد گذاشت.

اگر می خواهید کتاب فروشی شما بر موضوعات خاصی متمرکز باشد، باید در مورد آن

موضوع خاص و نیازهای بازار هدف خود اطلاعات داشته باشید. علاوه بر این باید فنون

فروش کتاب را نیز فراگیرید؛ مثلا یاد بگیرید که با کتابهای برگشتی و فروش نرفته

و … چکار کنید.

کتاب فروشی

هزینه و تعداد افراد

اگر در برنامه ارتباطی سایتهایی نظیر آمازون که توصیه هایی را برای خرید کتاب ارائه

کرده و پیوندهای سایتهای ارائه دهنده آن کتاب را نمایش می دهند عضو هستید، هزینه

راه اندازی کتاب فروشی تقریبا ۳,۰۰۰ دلار خواهد بود و این مبلغ برای طراحی، توسعه

و میزبانی سایت شما صرف می شود، اما اگر می خواهید خودتان نقش آمازون را ایفا

کنید، باید میلیونها دلار هزینه کنید. یک کتاب فروشی آنلاین با ویترین اینترنتی مستقل

و موجودی اندک ما بین ۳,۰۰۰ تا ۱۰,۰۰۰ دلار هزینه در بردارد. برای شروع صرفا به یک

نفر بصورت پاره وقت نیاز است. این حرفه از کارایی بین المللی بالایی برخوردار است.

کتاب فروشی

نکات مهم و قابل توجه

مهمترین مسئله ای که کتاب فروشی های آنلاین با آن موجه هستند، ارائه خدمات

بهتر در هنگام تحویل کالا است. اگر شما مدعی هستید که ظرف ۲۴ ساعت کتابها

را به مشتریان تحویل خواهید داد، باید به گفته خود عمل کنید. هیچ مسئله ای بدتر

از این نیست که مشتریان پس از دو یا سه هفته از تاریخ خرید کتاب، آن را دریافت کنند.

برای بگارگیری مناسبترین روش تحویل کتاب، از ادارات پست منطقه خود برای بهترین

راه حمل و نقل پرس و جو کنید. همچنین به روز کردن اطلاعات وب سایت شما نیز

بسیار اهمیت دارد.

استفاده از برنامه مرتبط یا وابسته جامع که نه تنها بازار بیشتری را در اختیار شما

می گذارد، بلکه باعث اطلاع رسانی برای سایت شما می شود. ارائه تبلیفات بنر در

سایت هایی که فعالیت آنها با کار شما ارتباط دارد.

ایجاد امکاناتی برای مراجعه کنندگان به سایت که از طریق آن بتوانند دوستان خود را

با استفاده از پست الکترونیکی در مورد فروش عناوین خاص کتاب مطلع کنند.

بکارگیری راهبرد پیوند جامع. پیوند ها باید مراکز خرید الکترونیکی، فهرست منابع و نیز

نشانی سایت های فعال در زمینه کتاب فروشی را شامل شوند.

استفاده از برنامه ای برای جلب اعتماد مشتریان همیشگی. می توانید علاوه بر فروش

کتاب، کالاهایی با زمینه مشابه را نیز ارائه کنید؛ به عنوان مثال نشانه های لای کتاب،

کیف و حتی لیوان های قهوه خوری. همچنین می توانید وسایل دیگری نظیر کاغذ کادو

و یا کارتهای ویژه مناسبت های گوناگون و کارتهای هدیه را نیز در اختیار افرادی که

کتابها را از طریق شما به دوستان خود هدیه می کنند قرار دهید. عرضه اینگونه خدمات

اینترنتی موجب محبوبیت سایت شما خواهد شد.

نمونه سایت های آنلاین سایت آمازون (Amazon) می باشد این سایت مشهورترین

کتاب فروشی آنلاین می باشد.

www.amazon.com

درباره ی رضا تجری

نگاهی به درآمدهای آنلاین، بررسی ارزهای رمزنگاری شده و فعالیت در معامله بر روی ارزهای رمزنگاری شده

همچنین ببینید

مربی گری آنلاین

مربی گری آنلاین

مربی گری آنلاین مروری بر الگوی کسب و کار روشهای سنتی مربی گری را امروزه …

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

چهار × 2 =