اینترنت و اهمیت آن

اینترنت و اهمیت آن

اینترنت و اهمیت آن

کسب و کار اینترنتی: فرصت بزرگ زندگی انسان امروز

تجارت و ارتباط با مشتری طی یک قرن گذشته تحولی شگرف داشته است.

این تحولات با پیدایش صنعت چاپ آغاز شد و سپس به دنبال ان با رادیو، تلویزیون،

تلفن و تمابر ارتقاء یافت، و اکنون هزاره جدید شاهد استفاده تقریبا همه ما

از سریع ترین رسانه، یعنی اینترنت است. امروزه موسساتی که از شبکه،

به عنوان مهم ترین رسانه ارتباطی و تجاری استفاده می کنند، آینده روشینی

در پیش رو دارند. آمار و ارقام خود بیانگر این موضوع هستند.

تعداد استفاده کنندگان از اینترنت و حجم فعالیتهای بازرگانی که از این طریق

در سرتاسر دنیا انجام می شود، به طور حیرت انگیزی در حال افزایش است.

طبق سالنامه صنعت کامپیوتر، تا سال ۲۰۰۲، ۴۹۰ میلیون نفر در سرتاسر دنیا،

یعنی از هر ۱۰۰۰ نفر ۷۹٫۴ نفر، به اینترنت دسترسی خواهد داشت. این رقم

تا سال ۲۰۰۵، به ۱۱۸ در ۱۰۰۰ خواهد رسید.

اینترنت و اهمیت آن بشکلی است که آماری که پیش بینی می کرده اند از

شرکت داده های بین المللی، تعداد کاربران اینترنتی بالای ۶۰ سال، از ۱۱٫۱

میلیون نفر در سال ۱۹۹۹، به ۳۴٫۱ میلیون نفر تا سال ۲۰۰۴ می رسیده است.

یعنی بیش از ۳ برابر افزایش که این رقم تنها ۲۰% از استفاده کنندگان تا سال

۲۰۰۴ را شامل می شد. این بخش از جمعیت، پول و زمان کافی برای استفاده

از اینترنت را دارند. طبق گزارش شرکت های مدیا متریکس و ژوپیتر کامیونیکیشن،

در ۳ ماه اول سال ۲۰۰۰، برای اولین بار تعداد زنان استفاده کننده از اینترنت در

ایالات متحده بیش از مردان بوده است…، و همه ما می دانیم که خانم ها عاشق

خرید کردن هستند که اینترنت و اهمیت آن را می رساند.

اینترنت و اهمیت آن

چرایی اینترنت و اهمیت آن

به راستی چرا تجارت با چنین سرعت شگفت انگیزی به سمت اینترنت روان است؟

پاسخ این پرسش واضح تر از آن است که نیازی به بیان داشته باشد. اینترنت و

اهمیت آن و تجارت اینترنتی فرصت  بزرگ زندگی انسان امروز است. در دنیای

اینترنت، نه تنها امکان دسترسی به بازار گسترده تر است، بلگه هزینه های تجاری

نیز کاهش می یابد. با توجه به صرفه جوبی که از طریق اینترنت در زمان، پول، درختان

 و هزینه های حمل و نقل می شود، این هزینه ها از متوسط بودجه عملیات تجاری

حذف می گردند. امروز دنیای به هم پیوسته تجارت دریافته که نباید فرصت طلایی

را که فضای مجازی اینترنتی فراهم کرده است، از دست بدهد.

تمام موسسات تجاری دارای سایت اینترنتی، در جریان افزایش چشمگیر کسب

و کار اینترنتی هستند و به همین دلیل سرمایه گذاری در فعالیت های اینترنتی به

دلیل سوددهی بالا رو به افزایش است. تحقیقاتی که به تازگی توسط موسسه

اکتیو مدیا با عنوان “ارقام واقعی در پس تبلیغات سایت های اینترنتی” صورت

گرفته نشان می دهد که “موسسات تجاری برای تبلیغ سایت های اینترنتی خود

در سال ۲۰۰۰، بیش از ۱۳ میلیارد دلار سرمایه گذاری خواهند کرد.” ریز اقلام این

مبلغ هنگفت به این صورت است: “فروشندگان اینترنتی مبلغ ۵٫۸ میلیارد دلار،

سایت های بی تو بی مبلغ ۵٫۴ میلیارد دلار، و سایت های مربوط به رسانه ها،

کاوشگرها، اطلاعات و انتشارات، در حدود ۱٫۵ میلیارد دلار را به تبلیغات در سال

۲۰۰۰ اختصاص داده اند. از این مبلغ، ۳۰% به تبلیغات اینترنتی تعلق دارد و مابقی

برای تبلیغات در رسانه های سنتی تر مانند نشریات، تلویزیون و رادیو تشخیص

داده شده است.” بدین ترتیب این روند ادامه خواهد داشت و ما هر روز شاهد

سرمایه گذاری بیشتری در اینترنت خواهیم بود.

اینترنت و اهمیت آن

گسترش اینترنتی و اهمیت آن

گسترش اینترنت در فعالیت های تجاری و ارتباطات میان افراد اجتناب ناپذیر است.

چیزی که در گذشته یک گرایش محسوب می شد، امروز به یک قاعده بدل شده است.

با گسترش فناوری های امنیتی جدید، صمیمیت و اطمینان در تبادلات اینترنتی و

ارتباط با مصرف کنندگان هر روز بیشتر می شود. گروههای جدید به پشتیبانی

رسانه ها، از منحنی یادگیری متوسط کاربران اینترنت، برای تصمیم گیری های مالی

خود استفاده می کنند، در حالی که این مسئله موجب کاهش اعتماد به نفس این

گروهها نسبت به درک شخصی از وب و استفاده از تحقیقات اینترنتی خود می شود.

امروزه زمان آن رسیده که همه ما شخصا وارد عرصه اینترنت شویم و تجربه کسب

کنیم، چرا که دوره کاربران ناشی، دیگر به پایان رسیده است.

آینده کاملا روشن است، پس باید اندیشید! هنوز نمی توان از طریق اینترنت به

همه چیز دست یافت. امروز نرم افزار، موسیقی، کتاب، منابع الکترونیکی، و

مسافرت بیش از هر چیز مطالب اینترنت را به خود اختصاص داده اند. اما فروش

کالا از طریق اینترنت به زودی گسترش خواهد یافت. برای مثال در سال ۱۹۹۹،

بیش از ۶۰% خریداران اتومبیل در ایالات متحده، پیش از آن که برای معامله به

نمایندگی فروش مراجعه کنند، اتومبیل مورد نظر خود را در اینترنت جستجو

و پیدا می کردند.

شما موقعیت یک کسب و کار موفق اینترنتی را دارید، به شرط این که درست

عمل کنید. تنها با سرهم بندی یک سایت اینترنتی نمی توانید انتظار داشته باشید

که دنیا به سمت کالای شما بشنابد. باید ابتدا کسب و کار مناسبی را انتخاب کرده،

سایت اینترنتی مناسبی را برای بازار هدف خود راه اندازی نمایید و یک ترافیک

اصولی را برای سایت خود ایجاد کنید.

اینترنت و اهمیت آن

انتظارات مشتریان و اینترنت و اهمیت آن 

انتظارات مشتریان روی خط (آن لاین) بسیار فراتر از مشتریان خارج از خط

(آف لاین) است. آنان کالای خود را در نوع بخصوص، زمان خاص و مکان دقیق

می خواهند. 

کالا و خدمات رسانی باید دقیقا به همان صورتی باشد که آنان مایلند. تحویل

کالا باید به موقع و در محل درست و با نازل ترین قیمت ممکن صورت گیرد.

رقابت شدید است،

به همین دلیل شما باید شرایط امن و حرفه ای را برای تجارت اینترنتی خود

مهیا کنید. باید به سوی افرادی هدف گیری نمایید که با کالا یا خدمات شما

سر و کار داشته باشند، و با تلاش و کوشش سعی کنید نگاهها را به سوی

خود جلب نمایید. برای رسیدن به این هدف، اولین قدم، تحقیقات جدی  بازاریابی

است. اگر چه این چالش دشوار است، ولی چنین فرصتی آن قدر ارزشمند

است که نمی توان آن را نادیده گرفت. بسیاری از افرادی که پیش از شما

قدم در این راه گذاشته اند، امروز از نتیجه کار خود بهره می برند. کتاب حاضر

ایده های گوناگونی را در زمینه تجارت اینترنتی در اختیار شما قرار می دهد

و با نشان دادن عوامل کلیدی موثر در توسعه سایت، و نیز ارائه راهبردهای

بازاریابی اینترنتی، شما را در مسیر کامیابی هدایت می کند.

درباره ی رضا تجری

نگاهی به درآمدهای آنلاین، بررسی ارزهای رمزنگاری شده و فعالیت در معامله بر روی ارزهای رمزنگاری شده

همچنین ببینید

مربی گری آنلاین

مربی گری آنلاین

مربی گری آنلاین مروری بر الگوی کسب و کار روشهای سنتی مربی گری را امروزه …

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

4 × سه =